Michelin lanserar nytt tillbehörsprogram

Michelin lanserar nytt tillbehörsprogram

Michelin lanserar nytt tillbehörsprogram på Kama Fritid AB – med fokus på säkerhet och ekologiska produkter.

Nu lanserar Michelin fyra nya serier av högkvalitativa däcktillbehör, ekologiska bilvårdsprodukter och utrustning som håller dig säker på vägarna. Kama Fritid AB blir först ut att lansera produkterna via sina återförsäljare under 2018. – Under Kistamässan var intresset stort för Michelins nya tillbehörsprogram. Därför är vi stolta över att vara den första återförsäljaren, säger Jonas Tidqvist, vd på Kama Fritid AB.

Michelin lanserar fyra nya serier av högkvalitativa däcktillbehör, ekologiska bilvårdsprodukter och utrustning som håller dig säker på vägarna

Michelin lanserar fyra nya serier av högkvalitativa däcktillbehör, ekologiska bilvårdsprodukter och utrustning som håller dig säker på vägarna

Michelin är ett av världens ledande varumärken inom bilindustrin. Företaget har ett stort miljö- och säkerhetstänk. I sin utveckling av nya produkter är målet att förenkla och förbättra resande och transport av varor och människor. ieasysystem North AB som är generalagent för Michelins tillbehör på nordisk marknad lanserar fyra nya produktserier via Kama Fritid i Sverige, Finland och Norge – för en bättre väg framåt. – Vi vill leverera högkvalitativa och säkra produkter på den svenska marknaden och genom Kama Fritid AB, som blir först ut att sälja produkterna under 2018, kan vi tillhandahålla en bred kundgrupp med Michelins nya tillbehörsprogram, säger Perya Khalit.

På Elmiamässan i september var uppmärksamheten stor kring Michelins nya sortiment. Det innehåller ekologiska rengörings- och underhållsprodukter, säkerhetsutrustning som reflexvästar och första hjälpen-väskor samt vindrutetorkare, mät- och tryckluftstillbehör som håller fordon rena och människor säkra på vägarna. På Kama Fritid menar man att det är en trygghet att ha starka leverantörer bland sitt varumärkesutbud. – På Kama Fritid vill vi liksom Michelin satsa på kvalitet och därför är detta ett varumärke som har en given plats bland vårt övriga sortiment. Vi vill leverera kvalitetsprodukter till våra kunder och det kan vi fortsätta att göra tillsammans med Michelin och ieasysystem North AB, säger Jonas Tidqvist, vd på Kama Fritid AB.

Nicolas Mertz är exportchef för Michelin på den nordiska marknaden och som genom ieasysystem North AB lanserar Michelin Lifestyle limiteds tillbehörsprogram till Kama Fritid AB. Han menar att sortimentet passar utmärkt för den nordiska marknaden. – Michelin är ett starkt varumärke som satsar på innovation och säkerhet. Det produktsortimentet som nu lanseras passar den nordiska marknaden mycket bra eftersom det finns en medvetenhet och en hög efterfrågan på bland annat ekologiska produkter och säkerhetstillbehör av högsta kvalitet, säger Nicolas Mertz.

Annons:

Kommentera